Podczas European Start-up Days swój sposób na efektywny rozwój biznesu zdradzi Krzysztof Domarecki – założyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Selena
European Start-up Days łączy świat nowych pomysłów z funduszami niezbędnymi do ich realizacji. Organizowana drugi rok z rzędu konferencja – będąca częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego – to również platforma wymiany wiedzy, gdzie osoby, które odniosły sukces w biznesie dzielą się swoimi doświadczeniami. Jednym z prelegentów wydarzenia będzie Krzysztof Domarecki, założyciel i twórca sukcesu globalnie działającej Seleny, producenta i dystrybutora chemii budowlanej.
Po 25 latach Selena znajduje się wśród trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie, a jedną z jej topowych i najbardziej rozpoznawalnych marek jest Tytan. Zakłady produkcyjne firmy znajdują się w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Oferta Grupy dostępna jest w ponad 70 krajach na całym świecie.
„Czy znasz 7 warunków, których spełnienie może doprowadzić Twój startup do kapitalizacji rzędu 1 mld złotych?” – pyta Krzysztof Domarecki, który mocno angażuje się w szeroko pojęte wspieranie środowiska start-upów, w którym widzi bardzo duży potencjał. Partycypuje on w inwestycjach typu Venture Capital, oferując wsparcie finansowe już funkcjonującym innowacyjnym przedsiębiorstwom. Jako tzw. Anioł Biznesu dzieli się własnym doświadczeniem i lokuje kapitał w nowo powstające przedsięwzięcia. Bardzo aktywnie działa także we wszelkich inicjatywach polegających na łączeniu świata nauki i biznesu, kongresach, wykładach i debatach uniwersyteckich.
11 maja o godz. 14:30 na scenie głównej katowickiego Spodka wygłosi on wykład pt. „Jak w polskich warunkach rozwinąć start-up od zera do wartości 1 mld PLN. Uwagi przedsiębiorcy.”, w którym przedstawi warunki sukcesu firmy w oparciu o osobiste doświadczenie inwestycyjne i rozwoju innowacji w Selenie, a także w start-upach oraz w oparciu o obserwacje rozwoju nowoczesnych technologii w Polsce, Europie, USA i Chinach.
„Jeśli kierujesz funduszem inwestycyjnym, to porozmawiajmy o tym, w jaki sposób doświadczenie ekspansji międzynarodowej Seleny może pomóc Twoim spółkom wejść na rynki zagraniczne” – podpowiada Krzysztof Domarecki.
European Start-up Days to dwudniowe wydarzenie towarzyszące Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu, które ma na celu pomoc w nawiązaniu dialogu pomiędzy osobami z nowymi rewolucyjnym pomysłami na biznes, a inwestorami. Dzięki temu młodzi przedsiębiorcy mają możliwość zainteresować swoimi projektami i produktami szerszą audiencję oraz pozyskać kapitał na rozwój firmy. Konferencja to także okazja do wymiany wiedzy nt. najnowszych trendów czy sposobów zdobywania funduszy. Ponadto w trakcie European Start-up Days prezesi spółek, eksperci rynkowi czy osoby, które z powodzeniem rozwinęły działalność gospodarczą wygłaszają inspirujące wykłady, gdzie opowiadają o swoich doświadczeniach. W ubiegłym roku European Start-up Days odwiedziło 2 000 osób i ponad 40 prelegentów – wśród których byli przedstawiciele takich firm, jak m. in. Deloitte, Google czy Microsoft oraz osoby reprezentujące media i administrację państwową.
Europejski Kongres Gospodarczy organizowany jest cyklicznie w Katowicach od 2009 roku – w tegorocznej 9. edycji Krzysztof Domarecki weźmie udział także w debacie pt. „Dyplomacja ekonomiczna – nowe otwarcie?”. Kongres ten to jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w Europie Centralnej. Poruszany jest na nim szereg zagadnień związanych z szeroko rozumianym funkcjonowaniem gospodarki. Omawiane są zewnętrze czynniki mające stymulujące rozwój biznesu oraz przeszkody, z którymi musi się on mierzyć. Prezentowane są tu nowe kierunki rozwoju i nowe technologie, które mają potencjał zainicjować rewolucyjne zmiany. Europejski Kongres Gospodarczy rośnie z każdą edycją, ubiegłoroczną ósmą odsłonę odwiedziło ok. 8 tysięcy gości z Europy, Azji i Afryki.
Informacje dodatkowe:
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników. Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Spółka została wyróżniona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego w ramach konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Trwały Sukces” oraz otrzymała m.in. tytuł Teraz Polska w kategorii „Inwestycja Zagraniczna”. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów w 70 krajach. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy jak: Tytan, Quilosa, Artelit czy Matizol. Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Więcej informacji o spółce na www.selena.com